Wat is belevingsmarketing en waarom zou je hierop moeten inzetten?
Een trend die zich verder ontwikkelt, is het creëren van een totaalbeleving, oftewel experience marketing. De afgelopen jaren werd enorm geïnvesteerd in specialisme en stond ontwikkeling op specifieke gebieden bij velen centraal. Hoewel dit een mooie ontwikkeling is, valt er natuurlijk steeds meer te kiezen.
Hoe zorg je ervoor dat klanten voor jou kiezen?
Dat doe je door verder te kijken dan alleen specialistische diensten en resultaten, pas dan ga jij je écht onderscheiden. Dat doe je door in te zetten op een totaalbeleving, van online naar offline, van uitstraling, ontvangst, tot de behandeling/dienst, de nazorg en de adviezen/service.
Kwaliteit boven kwantiteit
Een klantbezoek gaat verder dan een behandeling in de stoel waarbij je het huidprobleem aanpakt. Het gaat om de indruk die een klant krijgt, hoe ze behandeld wordt, in wat voor omgeving ze terechtkomt, of er persoonlijke aandacht is en welk gevoel ze erbij krijgt. Is er een aangename sfeer, kloppen de communicatie, het advies en de nazorg? Kom je je merkbelofte na en is je offline ‘presence’ hetzelfde als online?
Details maken het verschil
Wat je totaalbeleving ook is, maak het kloppend en heb oog voor detail. De kleine details worden vaak het meest gewaardeerd en maken jouw merk onderscheidend.
Ik ben ervan overtuigd dat er plek is voor iedereen, maar je moet er wel zorgvuldig over nadenken hoe je jouw business-concept gaat invullen. Van inrichting, service en specialisaties tot de uitstraling. Moet het vanaf dag één helemaal perfect zijn? Natuurlijk niet! Evolueert je zaak? Ja, net als die van iedereen! Dan is het fijn als je een stappenplan hebt. Hierin help ik je door te sparren over je businessmodel, welke stapjes je kunt gaan zetten, welke prioriteiten je stelt en hoe je van A naar B komt.
Related Posts
Een branding is een transformatie voor je bedrijf en voor jou als ondernemer!
Je kent het vast wel, je vindt zoveel stijlen mooi, ook in je kleding en interieur varieer je graag. Je houdt van diverse kleuren en je bent weleens wispelturig. Je weet daardoor niet goed wat je wilt en je branding is daarom maar een combinatie van stijlen. Je laat je ook afleiden door de trends, […]
Waarom kiezen voor gepersonaliseerde verpakkingen?
Je branding gaat verder dan alleen een logo en een eenvoudige huisstijl. Je kunt je huisstijl namelijk ook doorvoeren in je verpakkingen. Gepersonaliseerde verpakkingen maken de uitstraling niet alleen professioneler, maar ook persoonlijker én herkenbaarder. Verpakkingen waarbij je branding in doorgevoerd is, worden ook steeds toegankelijker en is mogelij
Zo maak je een duidelijke en aantrekkelijke website die past bij je merk!
Stel je voor: je hebt een ijzersterk merk neergezet, waarvoor je keihard hebt gewerkt. Je lanceert het vol trots. Klanten komen op je website en… haken af. De website ziet er niet uit en is helemaal niet praktisch. Hoe maak je een duidelijke en aantrekkelijke website die past bij je merk? Zorg dat dit NIET […]
Waarom zou je van je webshop een beleving moeten maken?
Waarom zou je van je webshop een beleving moeten maken? Als we iets van COVID geleerd hebben dan is het zorgen voor verschillende inkomstenstromen binnen je bedrijf. Door de verschillende lockdowns die er zijn geweest, heb je je salon of kliniek moeten sluiten en viel je grootste inkomstenbron weg. Voorgaande jaren hebben dan veel klanten […]