Een trend die zich verder ontwikkelt, is het creëren van een totaalbeleving, oftewel experience marketing. De afgelopen jaren werd enorm geïnvesteerd in specialisme en stond ontwikkeling op specifieke gebieden bij velen centraal. Hoewel dit een mooie ontwikkeling is, valt er natuurlijk steeds meer te kiezen.

Hoe zorg je ervoor dat klanten voor jou kiezen?

Dat doe je door verder te kijken dan alleen specialistische diensten en resultaten, pas dan ga jij je écht onderscheiden. Dat doe je door in te zetten op een totaalbeleving, van online naar offline, van uitstraling, ontvangst, tot de behandeling/dienst, de nazorg en de adviezen/service. 

Kwaliteit boven kwantiteit

Een klantbezoek gaat verder dan een behandeling in de stoel waarbij je het huidprobleem aanpakt. Het gaat om de indruk die een klant krijgt, hoe ze behandeld wordt, in wat voor omgeving ze terechtkomt, of er persoonlijke aandacht is en welk gevoel ze erbij krijgt. Is er een aangename sfeer, kloppen de communicatie, het advies en de nazorg? Kom je je merkbelofte na en is je offline ‘presence’ hetzelfde als online?

Details maken het verschil

Wat je totaalbeleving ook is, maak het kloppend en heb oog voor detail. De kleine details worden vaak het meest gewaardeerd en maken jouw merk onderscheidend.

Ik ben ervan overtuigd dat er plek is voor iedereen, maar je moet er wel zorgvuldig over nadenken hoe je jouw business-concept gaat invullen. Van inrichting, service en specialisaties tot de uitstraling. Moet het vanaf dag één helemaal perfect zijn? Natuurlijk niet! Evolueert je zaak? Ja, net als die van iedereen! Dan is het fijn als je een stappenplan hebt. Hierin help ik je door te sparren over je businessmodel, welke stapjes je kunt gaan zetten, welke prioriteiten je stelt en hoe je van A naar B komt.