Waarom zou je van je webshop een beleving moeten maken?
Waarom zou je van je webshop een beleving moeten maken?
Als we iets van COVID geleerd hebben dan is het zorgen voor verschillende inkomstenstromen binnen je bedrijf. Door de verschillende lockdowns die er zijn geweest, heb je je salon of kliniek moeten sluiten en viel je grootste inkomstenbron weg.
Voorgaande jaren hebben dan veel klanten geïnvesteerd in een webshop en hun online presentatie, met bijvoorbeeld online huidadvies, online productadvies en verkoop van huidverbeterende producten.
Webshop beleving
Er is online een groot aanbod aan webshops die huidverbeterende producten aanbieden en daarom is het belangrijk dat je een klant aan je bindt.
Dit begint met de uitstraling van je webshop en de informatie die er te vinden is. Denk aan inhoudelijke informatie over de producten, zoals ingrediënten, voor welk huidtype het bedoeld is of welk huidprobleem het oplost en hoe je het kunt combineren met andere producten. Daarnaast kun je denken aan gebruiksadvies. Maak het vooral eigen en neem niet de standaardteksten van het merk over, maar verwerk jouw eigen ervaring in het advies en zorg voor begrijpelijke informatie. Unieke teksten zijn ook veel beter voor de vindbaarheid in zoekmachines.
Koopproces
Belevenismarketing valt of staat ook met je communicatie en een soepel koopproces. Zorg voor een eenvoudig koopproces en wees duidelijk in je werkwijze. Geef duidelijk aan wanneer je levert, of de verzending gratis is vanaf een bepaald bedrag en dat je bijvoorbeeld een product sample bij je bestelling krijgt. Mensen houden van cadeaus en als je iemand iets extra’s geeft, voelen ze zich gewaardeerd.
Ontvangst
Je wilt natuurlijk dat je klant blij en enthousiast wordt van jouw mooie pakketje. Het is mooi ingepakt met je eigen vloeipapier, stickers, een persoonlijk kaartje en een kleine attentie, alles helemaal in lijn met jouw branding. Het ziet er niet alleen verzorgd uit, maar als ze het pakket open doen, komt ze bijvoorbeeld een herkenbare geur tegemoet die je ook in de salon of kliniek gebruikt. Dat nodigt ook uit om deze ervaring te delen op social media, wat je weer mooie aandacht en nieuwe volgers en klanten oplevert.
Loyaliteit
Denk daarnaast ook aan een loyaliteitsprogramma. Geef een klant die regelmatig bestelt een korting op de volgende bestelling. Zo blijf je de klant aan je binden.
Zo zie je dat niet alleen een businesservaring een hele beleving mag zijn, maar ook voor de webshop staat beleving centraal.
Er is genoeg werk aan de winkel als het gaat om de totaalbeleving, hopelijk ga je met deze tips aan de slag om jouw klanten de ultieme beleving te geven!
Dit kan natuurlijk zowel negatief als positief zijn. Een positieve perceptie over je business kan voor meer omzet zorgen. Wanneer men positief over je bedrijf praat, eventueel aanbeveelt aan anderen en loyaal is aan jouw bedrijf lijdt dit naar meer omzet. Hoe positiever, des te beter voor je business. Het is eigenlijk heel simpel: een sterk merk voegt waarde toe aan je business.
Wanneer je een sterk merk ontwikkelt en opbouwt, heeft dit ook meer waarde, waardoor de prijzen van je producten of diensten hoger kunnen zijn.
Onderschat de kracht van een sterk merk niet en ga aan de slag met het definiëren en ontwikkelen van jouw eigen merk.
Related Posts
De impact van een merk op de waarde van jouw business.
Een merk is de perceptie die mensen hebben van jouw business. Denk aan: het gevoel dat je ze geeft, de uitstraling, de service, de kwaliteit van je product of dienst, de professionaliteit, hoe je online overkomt, je merkbelofte, kortom de totaalbeleving. Dit kan natuurlijk zowel negatief als positief zijn. Een positieve perceptie over je business […]
Een branding is een transformatie voor je bedrijf en voor jou als ondernemer!
Je kent het vast wel, je vindt zoveel stijlen mooi, ook in je kleding en interieur varieer je graag. Je houdt van diverse kleuren en je bent weleens wispelturig. Je weet daardoor niet goed wat je wilt en je branding is daarom maar een combinatie van stijlen. Je laat je ook afleiden door de trends, […]
Zo maak je een duidelijke en aantrekkelijke website die past bij je merk!
Stel je voor: je hebt een ijzersterk merk neergezet, waarvoor je keihard hebt gewerkt. Je lanceert het vol trots. Klanten komen op je website en… haken af. De website ziet er niet uit en is helemaal niet praktisch. Hoe maak je een duidelijke en aantrekkelijke website die past bij je merk? Zorg dat dit NIET […]
Hoe bepaal je welke uitstraling bij jou past?
Je kent het vast wel, je vindt zoveel stijlen mooi, ook in je kleding en interieur varieer je graag. Je houdt van diverse kleuren en je bent weleens wispelturig. Je weet daardoor niet goed wat je wilt en je branding is daarom maar een combinatie van stijlen. Je laat je ook afleiden door de trends, […]