Vaar je eigen koers & focus op je eigen onderneming
Vaar je eigen koers!
Veel klanten en ondernemers maken zichzelf heel onzeker en gaan aan zichzelf twijfelen, omdat ze veel naar andere ondernemers kijken. Er is áltijd iemand die iets beter kan of doet. Dit geeft je een vervelend gevoel, je blijft ernaar kijken en het zet je aan het denken. Je wordt hierdoor beïnvloed en je gaat misschien je koers aanpassen, omdat je denkt dat je hetzelfde als die ander moet doen. Je bent ervan overtuigd dat dat jou ook succes oplevert.
Het gevolg is dat je continu van koers wijzigt, want het is niet (meer) duidelijk waar je voor staat en klanten voelen zich daardoor niet aangesproken. Het wekt de indruk dat je zoekende bent met een gebrek aan overtuiging, waardoor een klant niet snel voor je kiest.
Je komt in de verleiding tot kopieergedrag, iets waar ik zelf ook regelmatig mee te maken krijg. Kopiëren gebeurt vooral uit onzekerheid, waarmee je het tegenovergestelde effect bereikt: je haalt niet alleen de irritatie van de andere ondernemer op je hals, je komt ook niet geloofwaardig over op jouw eigen doelgroep.
Merk jij dat jij jezelf (teveel) door anderen laat leiden? Bedenk dan eens hoe je dit anders kunt aanpakken. De meest simpele manier is ONTVOLG alle mensen die jou het gevoel geven dat je tekortschiet. Waarom zou je überhaupt mensen volgen waar jij onzeker van wordt? Wat brengt het jouw business? Je kunt het zelf verder invullen… Focus op jezelf en sta voor jouw visie!
Related Posts
Ga je voor een zesje, of een 9+-ervaring?
Ga je voor een zesje of een 9+-ervaring? ls ondernemer wil je natuurlijk dat iemand zegt: “Die moet je hebben, dat is de allerbeste!” Je levert goede kwaliteit, je klanten waarderen je uitstekende service en de aandacht die je voor ze hebt. In combinatie met jouw ervaring en expertise zorgt dit ervoor dat je klanten […]
De impact van een merk op de waarde van jouw business.
Een merk is de perceptie die mensen hebben van jouw business. Denk aan: het gevoel dat je ze geeft, de uitstraling, de service, de kwaliteit van je product of dienst, de professionaliteit, hoe je online overkomt, je merkbelofte, kortom de totaalbeleving. Dit kan natuurlijk zowel negatief als positief zijn. Een positieve perceptie over je business […]
Een branding is een transformatie voor je bedrijf en voor jou als ondernemer!
Je kent het vast wel, je vindt zoveel stijlen mooi, ook in je kleding en interieur varieer je graag. Je houdt van diverse kleuren en je bent weleens wispelturig. Je weet daardoor niet goed wat je wilt en je branding is daarom maar een combinatie van stijlen. Je laat je ook afleiden door de trends, […]
Een sterke branding in 4 fases!
Je kunt een bedrijf runnen. Of je kunt een merk bouwen. Het verschil? Een bedrijf levert diensten. Een merk creëert impact, blijft hangen en trekt moeiteloos de juiste klanten aan. Bij The Marketing Factory helpen we ondernemers die niet zomaar ‘mee willen doen’, maar willen uitblinken. Dit doen we via een bewezen 4-fasen aanpak: Fase […]
Geef een reactie