Hoe bepaal je welke uitstraling bij jou past?
Je kent het vast wel, je vindt zoveel stijlen mooi, ook in je kleding en interieur varieer je graag. Je houdt van diverse kleuren en je bent weleens wispelturig. Je weet daardoor niet goed wat je wilt en je branding is daarom maar een combinatie van stijlen. Je laat je ook afleiden door de trends, hypes en je kijkt vooral naar wat anderen doen.
Belangrijk bij het ontwikkelen van je branding is om te kijken naar de basisprincipes van je business, je ambitie en je visie (salon aan huis, een instituut of een medische kliniek), de doelgroep die je wilt aantrekken, je persoonlijkheid, etc.
We gaan vooral aan de slag met jouw fundament en baseren daar je branding op voor een tijdloos karakter dat past als een jasje. Door hiermee aan de slag te gaan creëer je een trechter waardoor je langzaam tot een bepaalde uitstraling komt.
Je kijkt echt naar jouw beautybusiness en van buiten naar binnen, naar de kern en het fundament. De kunst van een branddesigner is dan om die elementen te combineren in een mooie uitstraling. Zo heb ik onlangs een uitstraling voor iemand gemaakt, aan de hand van het fundament en de ambitie en niet waar ze nu staat of wat nu heel trendy is (of voor mijn gevoel al outdated was). Dat kan soms een beetje out of je comfortzone zijn, maar we kijken naar een 2.0 versie en lange termijn, want daar wil je naartoe groeien.
Related Posts
Waarom kiezen voor gepersonaliseerde verpakkingen?
Je branding gaat verder dan alleen een logo en een eenvoudige huisstijl. Je kunt je huisstijl namelijk ook doorvoeren in je verpakkingen. Gepersonaliseerde verpakkingen maken de uitstraling niet alleen professioneler, maar ook persoonlijker én herkenbaarder. Verpakkingen waarbij je branding in doorgevoerd is, worden ook steeds toegankelijker en is mogelij
De impact van een merk op de waarde van jouw business.
Een merk is de perceptie die mensen hebben van jouw business. Denk aan: het gevoel dat je ze geeft, de uitstraling, de service, de kwaliteit van je product of dienst, de professionaliteit, hoe je online overkomt, je merkbelofte, kortom de totaalbeleving. Dit kan natuurlijk zowel negatief als positief zijn. Een positieve perceptie over je business […]
Hoe ontwikkelen wij jouw merk? En wat zijn de stappen?
Vaar je eigen koers! Veel klanten en ondernemers maken zichzelf heel onzeker en gaan aan zichzelf twijfelen, omdat ze veel naar andere ondernemers kijken. Er is áltijd iemand die iets beter kan of doet. Dit geeft je een vervelend gevoel, je blijft ernaar kijken en het zet je aan het denken. Je wordt hierdoor beïnvloed […]
Vaar je eigen koers & focus op je eigen onderneming
Vaar je eigen koers! Veel klanten en ondernemers maken zichzelf heel onzeker en gaan aan zichzelf twijfelen, omdat ze veel naar andere ondernemers kijken. Er is áltijd iemand die iets beter kan of doet. Dit geeft je een vervelend gevoel, je blijft ernaar kijken en het zet je aan het denken. Je wordt hierdoor beïnvloed […]
Geef een reactie