Ga je voor een zesje, of een 9+-ervaring?
Ga je voor een zesje of een 9+-ervaring?
ls ondernemer wil je natuurlijk dat iemand zegt: “Die moet je hebben, dat is de allerbeste!” Je levert goede kwaliteit, je klanten waarderen je uitstekende service en de aandacht die je voor ze hebt. In combinatie met jouw ervaring en expertise zorgt dit ervoor dat je klanten terugkomen. De vraag is: hoe vertaal je dit in een unieke, onvergetelijke klantbeleving die écht het verschil maakt?
Als jongste kind in een hospitality-familie kreeg ik gastvrijheid en klantbeleving met de paplepel ingegoten. Het gaat in de hospitality niet zozeer om een goed gerecht, mooi gestylede hotelkamer of gastvrij personeel, het gaat om het totaalplaatje. Je wilt verwachtingen overtreffen, je gast van binnenkomst tot vertrek een onvergetelijke ervaring van uitstekende kwaliteit bieden.
En weet je, dit kan je in iedere branche toepassen. Het gaat erom dat je wéét wat je klant wil of nodig heeft en daar vervolgens op inspeelt. Dat je jouw klant laat merken dat je hem ziet, begrijpt en wilt helpen. Emotie speelt hierin een belangrijke rol. Je wilt iets raken, een gevoel oproepen van herkenning, begrip en waardering. Ga niet voor een zesje, ga voor een 9+ ervaring: uitstekende kwaliteit met altijd ruimte om nóg beter te worden!
Wanneer je klant dat ervaart, verandert hij in een ambassadeur van je merk. We weten allemaal: een goede ambassadeur is goud waard, die vertelt anderen over een positieve ervaring en brengt weer nieuwe klanten bij je. Social media, advertenties en andere promotie zijn sterk en waardevol, er gaat uiteindelijk niets boven mond-tot-mondreclame.
In een maatschappij die steeds digitaler wordt, is persoonlijk contact en het overtreffen van verwachtingen onmisbaar. Ja, je kunt zeker efficiënter werken met hulpmiddelen als ChatGPT, maar vergeet nooit dat degene die besluit of hij wel of geen klant wordt een mens is. Een mens met emoties, die bepalen of hij ervoor gaat of niet.
Kijk dus eens hoe jij je klant kunt verrassen. Hoe bied je meer dan je belooft? Het zijn vaak de kleine dingen die een groots effect hebben. Even bellen tussendoor, om te vragen hoe de samenwerking of het product bevalt. Waardevolle inzichten, ervaringen en verhalen delen via e-mail, je website en social media, waarmee je de kennis van je klant vergroot. Een extra dienst of product aanbieden, als blijk van waardering. Open en eerlijk communiceren, óók als iets even niet goed gaat of er vertraging is in een levering. Kortom: raak je klant door persoonlijke aandacht, heldere communicatie en altijd een beetje meer dan je belooft, dan ga je vanzelf van een zesje naar een 9+!
Related Posts
Waarom kiezen voor gepersonaliseerde verpakkingen?
Je branding gaat verder dan alleen een logo en een eenvoudige huisstijl. Je kunt je huisstijl namelijk ook doorvoeren in je verpakkingen. Gepersonaliseerde verpakkingen maken de uitstraling niet alleen professioneler, maar ook persoonlijker én herkenbaarder. Verpakkingen waarbij je branding in doorgevoerd is, worden ook steeds toegankelijker en is mogelij
Vaar je eigen koers & focus op je eigen onderneming
Vaar je eigen koers! Veel klanten en ondernemers maken zichzelf heel onzeker en gaan aan zichzelf twijfelen, omdat ze veel naar andere ondernemers kijken. Er is áltijd iemand die iets beter kan of doet. Dit geeft je een vervelend gevoel, je blijft ernaar kijken en het zet je aan het denken. Je wordt hierdoor beïnvloed […]
Een sterke branding in 4 fases!
Fase 1 – Strategie sessieNadat je mijn werkboek hebt ontvangen en hiermee aan de slag bent gegaan, plannen we een strategie sessie. In deze sessie gaan we de diepte in. Wat wil je met je bedrijf bereiken, waar wil je naartoe, wat maakt je bedrijf anders dan de rest, waar wil je voor staan, wat […]
Zo maak je een duidelijke en aantrekkelijke website die past bij je merk!
Stel je voor: je hebt een ijzersterk merk neergezet, waarvoor je keihard hebt gewerkt. Je lanceert het vol trots. Klanten komen op je website en… haken af. De website ziet er niet uit en is helemaal niet praktisch. Hoe maak je een duidelijke en aantrekkelijke website die past bij je merk? Zorg dat dit NIET […]
Geef een reactie