Ga je voor een zesje, of een 9+-ervaring?
Ga je voor een zesje of een 9+-ervaring?
ls ondernemer wil je natuurlijk dat iemand zegt: “Die moet je hebben, dat is de allerbeste!” Je levert goede kwaliteit, je klanten waarderen je uitstekende service en de aandacht die je voor ze hebt. In combinatie met jouw ervaring en expertise zorgt dit ervoor dat je klanten terugkomen. De vraag is: hoe vertaal je dit in een unieke, onvergetelijke klantbeleving die écht het verschil maakt?
Als jongste kind in een hospitality-familie kreeg ik gastvrijheid en klantbeleving met de paplepel ingegoten. Het gaat in de hospitality niet zozeer om een goed gerecht, mooi gestylede hotelkamer of gastvrij personeel, het gaat om het totaalplaatje. Je wilt verwachtingen overtreffen, je gast van binnenkomst tot vertrek een onvergetelijke ervaring van uitstekende kwaliteit bieden.
En weet je, dit kan je in iedere branche toepassen. Het gaat erom dat je wéét wat je klant wil of nodig heeft en daar vervolgens op inspeelt. Dat je jouw klant laat merken dat je hem ziet, begrijpt en wilt helpen. Emotie speelt hierin een belangrijke rol. Je wilt iets raken, een gevoel oproepen van herkenning, begrip en waardering. Ga niet voor een zesje, ga voor een 9+ ervaring: uitstekende kwaliteit met altijd ruimte om nóg beter te worden!
Wanneer je klant dat ervaart, verandert hij in een ambassadeur van je merk. We weten allemaal: een goede ambassadeur is goud waard, die vertelt anderen over een positieve ervaring en brengt weer nieuwe klanten bij je. Social media, advertenties en andere promotie zijn sterk en waardevol, er gaat uiteindelijk niets boven mond-tot-mondreclame.
In een maatschappij die steeds digitaler wordt, is persoonlijk contact en het overtreffen van verwachtingen onmisbaar. Ja, je kunt zeker efficiënter werken met hulpmiddelen als ChatGPT, maar vergeet nooit dat degene die besluit of hij wel of geen klant wordt een mens is. Een mens met emoties, die bepalen of hij ervoor gaat of niet.
Kijk dus eens hoe jij je klant kunt verrassen. Hoe bied je meer dan je belooft? Het zijn vaak de kleine dingen die een groots effect hebben. Even bellen tussendoor, om te vragen hoe de samenwerking of het product bevalt. Waardevolle inzichten, ervaringen en verhalen delen via e-mail, je website en social media, waarmee je de kennis van je klant vergroot. Een extra dienst of product aanbieden, als blijk van waardering. Open en eerlijk communiceren, óók als iets even niet goed gaat of er vertraging is in een levering. Kortom: raak je klant door persoonlijke aandacht, heldere communicatie en altijd een beetje meer dan je belooft, dan ga je vanzelf van een zesje naar een 9+!
Related Posts
Een sterke branding in 4 fases!
Je kunt een bedrijf runnen. Of je kunt een merk bouwen. Het verschil? Een bedrijf levert diensten. Een merk creëert impact, blijft hangen en trekt moeiteloos de juiste klanten aan. Bij The Marketing Factory helpen we ondernemers die niet zomaar ‘mee willen doen’, maar willen uitblinken. Dit doen we via een bewezen 4-fasen aanpak: Fase […]
Waarom kiezen voor gepersonaliseerde verpakkingen?
Je branding gaat verder dan alleen een logo en een eenvoudige huisstijl. Je kunt je huisstijl namelijk ook doorvoeren in je verpakkingen. Gepersonaliseerde verpakkingen maken de uitstraling niet alleen professioneler, maar ook persoonlijker én herkenbaarder. Verpakkingen waarbij je branding in doorgevoerd is, worden ook steeds toegankelijker en is mogelij
Waarom zou je van je webshop een beleving moeten maken?
Waarom zou je van je webshop een beleving moeten maken? Als we iets van COVID geleerd hebben dan is het zorgen voor verschillende inkomstenstromen binnen je bedrijf. Door de verschillende lockdowns die er zijn geweest, heb je je salon of kliniek moeten sluiten en viel je grootste inkomstenbron weg. Voorgaande jaren hebben dan veel klanten […]
Een branding is een transformatie voor je bedrijf en voor jou als ondernemer!
Je kent het vast wel, je vindt zoveel stijlen mooi, ook in je kleding en interieur varieer je graag. Je houdt van diverse kleuren en je bent weleens wispelturig. Je weet daardoor niet goed wat je wilt en je branding is daarom maar een combinatie van stijlen. Je laat je ook afleiden door de trends, […]
Geef een reactie