De impact van een merk op de waarde van jouw business.
Een merk is de perceptie die mensen hebben van jouw business. Denk aan: het gevoel dat je ze geeft, de uitstraling, de service, de kwaliteit van je product of dienst, de professionaliteit, hoe je online overkomt, je merkbelofte, kortom de totaalbeleving.
Dit kan natuurlijk zowel negatief als positief zijn. Een positieve perceptie over je business kan voor meer omzet zorgen. Wanneer men positief over je bedrijf praat, eventueel aanbeveelt aan anderen en loyaal is aan jouw bedrijf lijdt dit naar meer omzet. Hoe positiever, des te beter voor je business. Het is eigenlijk heel simpel: een sterk merk voegt waarde toe aan je business.
Wanneer je een sterk merk ontwikkelt en opbouwt, heeft dit ook meer waarde, waardoor de prijzen van je producten of diensten hoger kunnen zijn.
Onderschat de kracht van een sterk merk niet en ga aan de slag met het definiëren en ontwikkelen van jouw eigen merk.
Related Posts
Hoe bepaal je welke uitstraling bij jou past?
Je kent het vast wel, je vindt zoveel stijlen mooi, ook in je kleding en interieur varieer je graag. Je houdt van diverse kleuren en je bent weleens wispelturig. Je weet daardoor niet goed wat je wilt en je branding is daarom maar een combinatie van stijlen. Je laat je ook afleiden door de trends, […]
Een sterke branding in 4 fases!
Fase 1 – Strategie sessieNadat je mijn werkboek hebt ontvangen en hiermee aan de slag bent gegaan, plannen we een strategie sessie. In deze sessie gaan we de diepte in. Wat wil je met je bedrijf bereiken, waar wil je naartoe, wat maakt je bedrijf anders dan de rest, waar wil je voor staan, wat […]
Vaar je eigen koers & focus op je eigen onderneming
Vaar je eigen koers! Veel klanten en ondernemers maken zichzelf heel onzeker en gaan aan zichzelf twijfelen, omdat ze veel naar andere ondernemers kijken. Er is áltijd iemand die iets beter kan of doet. Dit geeft je een vervelend gevoel, je blijft ernaar kijken en het zet je aan het denken. Je wordt hierdoor beïnvloed […]
Zo maak je een duidelijke en aantrekkelijke website die past bij je merk!
Stel je voor: je hebt een ijzersterk merk neergezet, waarvoor je keihard hebt gewerkt. Je lanceert het vol trots. Klanten komen op je website en… haken af. De website ziet er niet uit en is helemaal niet praktisch. Hoe maak je een duidelijke en aantrekkelijke website die past bij je merk? Zorg dat dit NIET […]